KPN komt met eigen dienst voor slimme huishoudelijke apparaten

KPN introduceert dit najaar een eigen dienst om slimme huishoudelijke apparaten via een app te bedienen, Smartlife.

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden als testklant.

De komende maanden zal de dienst door maximaal 150 klanten worden getest. De proef beperkt zich tot Smartlife Veilig, het onderdeel van de app dat is toegespitst op veiligheid. 

Met Smartlife Veilig moeten beveiligingssensoren in een huis gekoppeld kunnen worden aan de app van KPN, die vervolgens een melding stuurt aan gebruikers zodra er iets gebeurt bij hen thuis.

De bedoeling is dat Smartlife daarna wordt uitgebreid met nieuwe categorieën, waarvan Comfort de eerste is, zo bevestigt een woordvoerster van KPN tegenover NU.nl. Daarmee is bijvoorbeeld de centrale verwarming te bedienen of de temperatuur per kamer in te stellen.

KPN stelt dat gebruikers naast de slimme apparaten enkel een breedbandaansluiting en een smartphone of tablet nodig hebben, met daarop de Smartlife-app geïnstalleerd.

Vooralsnog is niet duidelijk welke apparaten de dienst precies gaat ondersteunen. Smartlife werkt sowieso met de Hue-lampen van Philips. Tijdens de proefperiode zullen verschillende slimme huishoudelijke producten worden getest in samenwerking met de app.

Lees meer over:
kpn

NUlifestyle op Facebook

NUlifestyle op Facebook
Een selectie van het laatste lifestyle-nieuws in uw tijdlijn?

Volg ons op Twitter

Mail de redactie

Mail de redactie
Vragen, opmerkingen of tips voor de lifestyle-redactie van NU.nl? Mail: lifestyle@nu.nl 

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie