BERLIJN - Het Duitse weekblad Der Spiegel heeft maandag de samenwerking met klokkenluiderssite WikiLeaks verdedigd.

''Er wordt nu veel over roddel en achterklap bericht, maar in de kern draait het om het beleid van een supermacht'', zei hoofdredacteur Georg Mascolo.

Volgens Mascolo heeft Der Spiegel geen geld betaald voor de informatie. Circa vijftig man personeel van het Duitse weekblad heeft ruim vijf maanden lang gewerkt aan de verwerking van de gelekte informatie voor de publicatie.