Belkin en BrandLoyalty definitief verder als TEAMLottoNL
Zowel Belkin als BrandLoyalty bevestigt maandagmiddag dat de contracten zijn ondertekend. Eind juli zetten alle partijen al hun handtekening onder een intentieverklaring.
De Lotto wordt al vanaf 1 oktober de nieuwe hoofdsponsor van de schaatsploeg van coach Jac Orie. Bij de NK afstanden vanaf 31 oktober zullen schaatsers als Sven Kramer, Kjeld Nuis en Stefan Groothuis voor het eerst in hun nieuwe pak te zien zijn.
Per 1 januari zal het huidige Belkin Pro Cycling Team ook verdergaan als TEAMLottoNL. Voor dat wielerteam zullen onder meer Wilco Kelderman, Laurens ten Dam en Robert Gesink gaan fietsen.
BrandLoyalty zal als subsponsor gaan fungeren van de gecombineerde formatie.
Fantastisch
Orie reageert verheugd op de 'unieke samenwerking'. "Ik kijk ernaar uit om dit fantastische concept de komende twee jaar samen met De Lotto, BrandLoyalty en de wielerploeg uit te rollen. Hopelijk kunnen we eind oktober bij het NK afstanden dit project direct een vliegende start geven."
Richard Plugge, algemeen directeur van het Belkin Pro Cycling Team, hoopt snel nog meer goed nieuws te kunnen presenteren. "We hebben er vertrouwen in dat het bedrijfsleven zich achter dit unieke concept schaart en we op zeer korte termijn een tweede titelsponsor bekend kunnen maken."
Directeur marketing Arno de Jong van De Lotto is trots dat zijn bedrijf naamgever zal zijn van de nieuwe ploeg. "Dit is een unicum in de Nederlandse sportwereld."
Op de tweede rustdag van de Tour de France, half juli, bevestigden alle partijen voor het eerst dat er gesproken werd over een samenwerking. De wielerploeg was op zoek naar een nieuwe sponsor, omdat het Amerikaanse Belkin medio juni aankondigde te stoppen als geldschieter.