De Tour de France vormt een kantelpunt voor de Nederlandse wielerploeg Team Blanco. De deadline voor het vinden van een nieuwe hoofdsponsor ligt tegen het einde van juli.

Door Nando Boers

Richard Plugge, de algemeen directeur van de ploeg die vorig jaar door het leven ging als Rabobank, laat daarom in NUsport magazine weten dat er in Parijs sowieso een groot feest gevierd gaat worden.

Of omdat de redding nabij is, of omdat het einde in zicht is en het een feest wordt met een trieste ondertoon.

"Het huis staat", laat Plugge echter met vertrouwen weten. "Alleen de sleutel moet je nog in het slot steken. En naar binnen lopen. De koffie staat al klaar en de televisie staat op de juiste zender", refereert hij aan de goedlopende ploeg zonder hoofdsponsor.

Ondanks de afwezigheid van een geldschieter blijft Plugge ambitieus vooruit kijken. Ook volgend seizoen wil hij dat zijn ploeg meestrijdt om een plek bij de beste acht ploegen in de World Tour. Om dat te bereiken is tussen de vijftien en 22 miljoen euro per jaar nodig.

"Inderdaad, serieus geld. Het is een goede ploeg die op het punt staat tot wasdom te komen."

Lees de volledige reportage met Plugge in het nieuwe NUsport magazine. Het nummer ligt nu in de winkels en is zowel online als op de iPad bestelbaar.