Een kinderkamer in Zevenbergen is een paar weken geleden volledig uitgebrand door brand in een mobiele airco-unit. In de kamer was geen rookmelder aanwezig waardoor de brand pas laat werd ontdekt.

De brandweer deelt woensdag de foto's van de brand in een Facebookpost om het belang van rookmelders in huis te benadrukken.

De brand in de kinderkamer ontstond tijdens de warme dagen. In de kamer stond een mobiele airco-unit, waarin de brand ontstond. Op de foto's is te zien hoe de kamer zwartgeblakerd zag na de brand.

Het incident liep goed af. "Een heldhaftige moeder wist ternauwernood en met gevaar voor eigen leven haar kind te redden", aldus de brandweer.