Een persoon is maandagochtend gewond geraakt nadat een gasfles ontplofte in een woning aan het Sint Maartensplein in Halsteren. De fles vatte vlam nadat een brand uitbrak toen de bewoner oliebollen aan het bakken was.

Dat meldt veiligheidsregio Midden-West-Brabant. Een woordvoerder van de brandweer meldt aan NU.nl dat de vlam in de pan sloeg tijdens het oliebollen bakken in de schuur van de woning.

Het vuur breidde zich uit en er ontstond brand in de schuur. In de schuur stonden enkele gasflessen opgeslagen, waarvan er een ontplofte. De brandweer gaf rond 8.15 uur het sein 'brand meester'.

De aard van de verwondingen is onbekend. De man is naar het ziekenhuis gebracht.