Mediaoffensief voor meer banen jongeren

UTRECHT - De Taskforce Jeugdwerkloosheid houdt van half april tot half juni samen met de CWI's en uitzendbureaus een groot offensief om ongeveer 20.000 extra vacatures voor werkloze jongeren te realiseren. Dat doet hij onder meer met tv-programma's op Yorin en RTL Z.

Dat kondigde voorzitter H. de Boer van de werkgroep dinsdagmiddag aan op een bijeenkomst met CAO-onderhandelaars van de werkgevers en werknemers in Utrecht.

Media

In samenwerking met Yorin wil de Taskforce een programma maken dat jongeren bij het zoeken naar werk helpt. Met RTL Z wil hij een programma over jeugdwerkloosheid maken, gericht op de werkgevers. Daarnaast werkt de werkgroep samen met de Staatsloterij en komt er een campagne in de kranten en op de radio.

Hoe de programma's er precies gaan uitzien, kon De Boer nog niet zeggen. De samenwerking met CWI's, de Centra voor Werk en Inkomen, en de uitzendbureaus is nog niet helemaal rond, zei hij.

Vacatures

Volgens de voorzitter zijn er ongeveer 100.000 werkloze jongeren in ons land, van wie de helft niet de juiste kwalificaties heeft om aan de slag te gaan. De ministeries van Onderwijs en Sociale Zaken hebben de Taskforce opgericht om het probleem aan te pakken. De werkgroep wil voor 2008 40.000 extra vacatures waarvoor jongeren worden gezocht, realiseren.

Tip de redactie