Nederlanders doen steeds meer van hun aankopen online.

Nederlanders hebben in het eerste kwartaal van dit jaar 19 procent meer online aankopen gedaan dan in hetzelfde kwartaal van 2014. Dat blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Thuiswinkel.org.

78 procent van de Nederlanders van vijftien jaar en ouder deed in het eerste kwartaal tenminste één online aankoop. Dat is 4 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2014. 

De overgrote meerderheid (80 procent) van de aankopen zijn producten, zoals kleding en electronica. De overige 20 procent bestaat uit diensten, zoals verzekeringen en reizen. 

Evenementen

Ook op het gebied van reizen worden de aankopen steeds meer online gedaan. De grootste groei in online aankopen is de zin in de aankoop van speelgoed en tickets voor attracties en evenementen.

Aan tickets voor attracties en evenementen besteedden Nederlandse consumenten 33 procent meer dan in de eerste drie maanden van 2014.

Online aankopen

Bron: Thuiswinkel.org© NU.nl/Shannon Bakker