Consument koopt steeds vaker op zondag

Consumenten kopen steeds vaker op zondag. Het aantal aankopen op de traditionele rustdag zijn de afgelopen vier jaar met 16 procent gestegen.

Dit meldt GfK woensdag op basis van onderzoek naar het koopgedrag van 12.500 Nederlanders op het gebied van kleding en schoenen.

Van alle aankopen van kleding en schoenen werd 6 procent gedaan op een zondag. In 2010 was dit nog 4 procent.

Uit het onderzoek blijkt dat vorig jaar 12 procent van de aankopen van kleding en schoenen online plaatsvond. In 2010 was dit nog 6 procent. Het aantal aankopen in de winkelstraat daalde in vier jaar met 26 procent.

Online is dinsdag de meest populaire winkeldag. Ongeveer 17 procent van de online aankopen in 2014 vond plaats op deze dag. In de fysieke winkelstraat is zaterdag de populairste dag met een aandeel van 23 procent van het totale aantal aankopen.

Grote winkelketens zoals Schoenenreus zien de verschuiving naar online aankopen als de oorzaak voor de financiële problemen. Veel grote merken zitten financieel in moeilijkheden doordat ze te maken hebben met dalende omzetten. 

Lees meer over:

NUlifestyle op Facebook

NUlifestyle op Facebook
Een selectie van het laatste lifestyle-nieuws in uw tijdlijn?

Volg ons op Twitter

Mail de redactie

Mail de redactie
Vragen, opmerkingen of tips voor de lifestyle-redactie van NU.nl? Mail: lifestyle@nu.nl 

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie