AMSTERDAM - Tweederde van de Nederlandse LinkedIn-gebruikers heeft geen behoefte aan een betaald Premium account op de zakelijke netwerksite.

Dat blijkt uit een onderzoek van SocialMediaSucces onder bijna 600 LinkedIn-gebruikers uit Nederland (86 procent man en 14 procent vrouw).

Van de ondervraagden geeft 66 procent aan niet te willen betalen, terwijl 12 procent inmiddels een Premium account heeft. 18 procent van de gebruikers geeft aan een betaald account te overwegen.

Redenen

De zakelijke meerwaarde en de extra mogelijkheden voor recruiters en headhunters zijn de belangrijkste redenen voor de groep die wel een betaald account overweegt. De prijs blijkt een van de belangrijkste obstakels.

9 procent van de deelnemers geeft aan een betaald LinkedIn-account te hebben en dat het geld waard te vinden. Zij stellen door de extra functionaliteit hun werk beter te kunnen doen en LinkedIn een goed alternatief te vinden voor andere betaalde vacaturesites.


Er zijn momenteel ruim 3.1 miljoen Nederlanders met een profiel op LinkedIn.