Ziekenhuis zet Facebook in voor campagne

AMSTERDAM – Het HagaZiekenhuis is een arbeidsmarktcampagne gestart om nieuw personeel te werven. Ze doen dit met name via Facebook.

Medewerkers van het Haagse ziekenhuis laten door middel van foto's en berichten die ze op Facebook plaatsen zien hoe zij hun werk in he ziekenhuis ervaren. Zo kunnen geïnteresseerden in een functie in het HagaZiekenhuis een kijkje nemen in de 'keuken' van hun mogelijk toekomstige collega's.

Actief op social media

Het HagaZiekenhuis kwamen onlangs in een onderzoek van Kessels Communicatie naar voren als meest actieve Nederlandse ziekenhuis op social media. Vorig jaar lanceerden ze als eerste ziekenhuis in Nederland een applicatie voor patiënten.

Ook blijkt het hospitaal modern in het verwelkomen van mogelijk nieuw collega's; de eerste sollicitanten worden namelijk opgehaald met een elektrische auto, een combinatie van het Nieuwe Werken en het Nieuwe Rijden.

Lees meer over:

NUlifestyle op Facebook

NUlifestyle op Facebook
Een selectie van het laatste lifestyle-nieuws in uw tijdlijn?

Volg ons op Twitter

Mail de redactie

Mail de redactie
Vragen, opmerkingen of tips voor de lifestyle-redactie van NU.nl? Mail: lifestyle@nu.nl 

Dagelijkse nieuwsbrief

Dagelijkse nieuwsbrief
Elke ochtend rond 6.00 uur weten wat het nieuws wordt?
Tip de redactie