Logo NU.nlNU.nl
  • Voorpagina
  • Net binnen
  • Populair
  • Algemeen
  • Economie
  • Sport
  • Media en Cultuur
  • Achterklap
  • Shop
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Video
    • Podcast
    • Weer
    • Regio
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Spellen
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Thuis
    • Vakantie
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • NUfolder
    • NUshop
    • Tickets
Woensdag 1 februari 2023 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
callcenter

'Bereikbaarheid bedrijven ondermaats'

Door NUzakelijk

14 okt 2011 om 11:28
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail
AMSTERDAM – De telefonische bereikbaarheid van Nederlandse bedrijven is onder de maat. Telefoontjes worden niet tijdig beantwoord en ook wordt bellers niet altijd een alternatief geboden.

Dat blijkt uit de recent gepubliceerde Bereikbaarheidsbarometer van Synovate. Het onderzoeksbureau voerde 28.000 testoproepen uit in de publieke sector, gezondheidszorg, zakelijke dienstverlening en toeleveranciers.

Uit de barometer blijkt dat een flink deel van het Nederlandse bedrijfsleven er niet in slaagt aan de verwachtingen van bellers te voldoen.

Om te voldoen aan de bereikbaarheidsnorm van de barometer, moet 90 procent van de telefoontjes naar het algemene telefoonnummer tijdig (dat wil zeggen binnen 3 beltonen) worden beantwoord. De gemiddelde score komt uit op 71 procent.

Dat is een daling ten opzichte van vorig jaar, toen 76 procent van de telefoontjes naar het hoofdnummer tijdig werd beantwoord.

Directe nummers

De bereikbaarheid van medewerkers op hun directe telefoonnummers is wel verbeterd. In 2011 werd 45 procent van die telefoontjes tijdig beantwoord, tegenover 42 procent vorig jaar. Volgens de bereikbaarheidsnorm moet dat 80 procent zijn.

Onderverdeeld naar sector ligt de telefonische bereikbaarheid in de gezondheidszorg en zakelijke dienstverlening lager dan die in de publieke sector en onder toeleveranciers.

Alternatief

Als een oproep niet beantwoord wordt, verwacht een beller hulp om de persoon of afdeling later te bereiken of teruggebeld te worden. Gemiddeld biedt de helft van de bedrijven de beller een positief alternatief.

In de gezondheidszorg is de score op dit punt ‘bedroevend laag’: in slechts 14 procent van de gevallen krijgt de beller een alternatief aangeboden.

De belofte dat een beller later wordt teruggebeld, wordt in 3 van de 10 gevallen niet nagekomen.

Eerder

  • 25 sep 2011 om 09:11
    Telefooncentrales bedrijven doelwit crimineel
    Geen afbeelding beschikbaar
Beeld: Thinkstock
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail

Lees meer over:

Bedrijven


Aanbevolen artikelen

Net binnen

  • 16:17
    VideoWintersporter filmt van berg af razende lawine in Himalaya
  • 15:45
    Lange Frans krijgt boete van 400 euro voor mishandeling
  • 15:20
    Groenewegen verliest leiderstrui in Ronde van Saoedi-Arabië, Bol opnieuw derde
  • 15:06
    Ariëns in tranen na tweede overwinning in Alternatieve Elfstedentocht

Meest gelezen

  • 1
    ING zet de daglimiet in de app flink lager
  • 2
    Zeespiegeldreiging is niet het breken van de dijken, maar de hele kust
  • 3
    Vermiste Australische radioactieve capsule van 8 millimeter teruggevonden
  • 4
    Ziyech lijkt transfer naar PSG te kunnen vergeten door geblunder van Chelsea
  • 5
    Dit verdient een griffier bij de rechtbank


Nieuwsvideo's

  • Oekraïne wil deze raket, maar krijgt 'm voorlopig niet
    Oekraïne wil deze raket, maar krijgt 'm voorlopig niet
  • Wintersporter filmt van berg af razende lawine in Himalaya
    Wintersporter filmt van berg af razende lawine in Himalaya
  • Duizenden Congolezen juichen paus toe in Kinshasa
    Duizenden Congolezen juichen paus toe in Kinshasa
  • Auto zit klem onder vrachtwagen na zwaar ongeluk op A15
    Auto zit klem onder vrachtwagen na zwaar ongeluk op A15

  • Voorpagina
  • Economie
  • Sport
  • Media en cultuur
  • Overig
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Video
    • Podcast
    • Weer
    • Regio
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Spellen
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Thuis
    • Vakantie
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy en cookiebeleid
    • Adverteren
    • Werken bij NU.nl
    • Verzekeringvergelijker
    • Cookie instellingen
  • Over NU.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy en cookiebeleid
  • Adverteren
  • Werken bij NU.nl
  • Verzekeringvergelijker

Volg ons op:

©2023 DPG Media B.V. – alle rechten voorbehouden