AMSTERDAM – De Nederlandse manager gebruikt zijn smartphone of tablet voornamelijk om te bellen, sms'en en te internetten. Mobiel gebruik van bedrijfsapplicaties blijft hierin ver achter.

Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Kadenza, onder 306 Nederlandse managers.

Smartphonebezitters gebruiken slechts 3 procent van hun tijd voor het gebruik van bedrijfsapplicaties, bij tabletgebruikers is dit 7 procent.

Managers met een smartphone zijn, vergeleken met tabletbezitters, het meest behoudend. Zij gebruiken de smartphone voor bijna de helft van de tijd (49 procent) voor de primaire functies: telefoon en sms. Voor managers met een tablet is dit 12 procent.

Internet en mail

De smartphone wordt door de manager verder gebruikt voor internet (13 procent) en het checken van de mail (19 procent). Nieuws, social media, video, muziek en games maken samen slechts een zesde van de tijd uit.

De tablet wordt hier vaker voor gebruikt, daar maken deze onderdelen een vierde van de tijd uit. Maar het grootste deel van de tijd op de tablet gaat op aan het mobiele internet (25 procent) en het checken van de mail (18 procent).