De afdeling publiekszaken van de gemeente Vlissingen gaat vanaf 1 september volledig werken op afspraak. 

Inwoners die bijvoorbeeld een reisdocument of rijbewijs willen aanvragen kunnen digitaal een afspraak maken.

Bellen kan ook via 14 0118. Maandag, dinsdag en woensdag zitten er van 8.30 uur tot 17.00 uur mensen achter de balie. Op donderdag zijn ze van 8.30 uur tot 20.00 uur bezet en op vrijdag is de afdeling tussen 8.30 uur en 12.00 uur open.

Receptie

Vlissingers die hun paspoort of rijbewijs willen ophalen kunnen nog wel zonder afspraak terecht bij de receptie in het stadskantoor aan de Paul Krugerstraat in Vlissingen.

Binnenkort krijgt de gemeente een systeem waarmee mensen automatisch een mailtje of berichtje krijgen als hun document klaar is. Aan alle klanten aan de balie of telefoon wordt dan ook een telefoonnummer of e-mailadres gevraagd.

Voordelen

Volgens de gemeente zitten er meerdere voordelen aan het werken op afspraak. Zo hoeven inwoners niet meer te wachten in de hal van het stadskantoor en kunnen medewerkers van de gemeente zich beter voorbereiden.