Onderzoek naar imago van binnenstad Vlissingen

Ester Léon van de HZ University of Applied Sciences onderzoekt in opdracht van de gemeente Vlissingen en de Vlissingse Ondernemerscentrale (VOC) het imago van de binnenstad.

Via een online enquête wil ze onder meer te weten komen wat bezoekers van Vlissingen vinden en hoe zij de binnenstad ervaren. "Er liggen veel kansen voor Vlissingen en het zou zonde zijn als deze niet worden benut. Vlissingen verdient het om beter op de kaart gezet te worden", zegt de studente.

Economie

De in Vlissingen geboren en getogen Léon doet het onderzoek in het kader van haar afstudeerstage commerciële economie.

Op basis van de resultaten hoopt ze de kansen voor de binnenstad in kaart te brengen. "Ondanks alle voorzieningen en het bijzondere karakter van onze stad, staat de binnenstad onder druk", zegt wethouder Josephine Elliott van de gemeente Vlissingen. "Ik ben benieuwd naar de resultaten van het onderzoek." 

Speerpunt

Voorzitter Ton Begijn van de VOC is dat ook. "Het imago van Vlissingen is voor de ondernemers van de binnenstad en boulevards van groot belang. Het verbeteren van ons imago is een speerpunt van de VOC." De enquête staat onder meer op de website van de gemeente Vlissingen.

Tip de redactie