AMSTERDAM – Ondergoedmerk Sloggi is in zee gegaan met model Ananda Marchildon, de winnares van Holland’s Next Top Model 2008, die door Elite ontslagen werd omdat ze te dikke billen zou hebben.

Ananda was na het winnen van de modellenwedstrijd een glanzende carrière in het vooruitzicht gesteld. Ze zou 75.000 euro gaan verdienen, maar werd al snel door modellenbureau Elite ontslagen omdat ze te brede heupen en te dikke billen zou hebben.

Het ondergoedmerk, dat sinds jaar en dag de bekende ‘billboards’ maakt waarop modellen ondergoed showen, wil hiermee bewijzen dat Ananda met haar maat 36 absoluut niet te dik is maar juist een zeer fotogenieke bips heeft.

Billenexpert

Het ondergoedmerk, dat zichzelf billenexpert noemt, wil met de nieuwe campagne ook protesteren tegen de gewoonte om alleen graatmagere modellen mode te laten tonen. Het merk zegt liever gebruik te maken van modellen met een gezond gewicht, goedgevormde heupen en vrouwelijke vormen.

De campagne is de laatste modellenklus voor Ananda, die zegt hierna te stoppen met modellenwerk.