AMSTERDAM - Coty Prestige kondigt aan een uit 130 stuks bestaande make-uplijn te lanceren voor het inmiddels 18 jaar oude CK One.

De collectie zal vanaf maart verkrijgbaar zijn bij het Spaanse warenhuis El Corte Inglés, waarna het in april ook in de schappen van winkels in de Verenigde Staten, Australië, Frankrijk en Portugal zal liggen. Met prijzen vanaf 10 euro, zal het moeten concurreren met marktleiders Clinique en Mac.

"Met roots in de parfumindustrie, is het een logische stap voor CK One om deze uitbreiding te doen", zo zegt Tom Murry van Calvin Klein Inc tegen WWD.

Thomas Burkhardt, directeur marketing bij Calvin Klein Fragrances, voegt daaraan toe: "De laatste jaren hebben we steeds nieuwe producten aan CK One toegevoegd, zoals jeans en ondergoed. We denken dat we hiermee een gat opvullen en denken dat de prijzen zowel aantrekkelijk voor de consument als de winkels zullen zijn."

Modellen

Verschillende modellen poseren voor de campagne van de make-upcollectie, waaronder Lara Stone, Ruby Aldrigde, Abbey Lee Kershaw en ook een aantal mannelijke modellen. De lijn wordt neergezet als unisex, hoewel Calvin Klein denkt dat de meeste kopers toch vrouw zijn.