AMSTERDAM – Fujifilm, bekend van filmmateriaal en camera’s, gaat een collectie cosmeticaproducten introduceren in Europa. Astalift werd eerder gelanceerd in Japan en China.

Fujifilm vindt de overstap van fotorolletjes naar huidverzorging niet vreemd, aangezien er volgens het merk veel overeenkomsten zijn tussen de twee. “Eén van de problemen bij fotografie is oxidatie. De foto, de kleuren en het materiaal moeten daartegen beschermd worden”, zegt Andrzej Brylak van Fujifilm op WWD.com. “Dat is bij de huid precies hetzelfde.”

De collectie omvat cleansers en diverse anti-agingcrèmes. De belangrijkste ingrediënten zijn collageen en astaxanthine, een antioxidant die wordt gewonnen uit zeewier. Het merk beweert een proces te hebben ontwikkeld dat de werkzame stoffen in staat stelt om diep in de huid door te dringen.

Bestseller

Astalift werd in 2007 geïntroduceerd in Japan en is daar inmiddels een bestseller. In 2010 lanceerde het merk de producten in China. In februari 2012 wordt de cosmetica in Frankrijk, Duitsland, Engeland en Spanje op de markt gebracht. De datum van een lancering in Nederland is nog niet bekend.