AMSTERDAM – Het bijna vijftig jaar oude jeanslabel Lois gaat een grote comeback maken. Het merk wordt half december opnieuw gelanceerd in 21 landen.

Lois maakte ooit naam als de grootste jeansfabrikant van Europa, maar sinds 2008 was het stil rond het merk. Begin oktober 2008 vroeg het Spaanse moederbedrijf het faillissement aan en werd het merk verkocht. Daarna ging ook de toenmalige importeur failliet. De nieuwe commerciele directeur Michael Blankenstein is sinds februari 2011 in het bezit van de wereldwijde licentie.

Blankenstein gaat het label in 21 landen opnieuw op de kaart te zetten met een nieuwe marketingcampagne en een stand op modebeurs Bread & Butter in Berlijn.

Collectie

Het jeanslabel heeft een nieuwe collectie voor mannen en vrouwen die is geïnspireerd op het verleden van het merk, maar een moderne pasvorm en uitstraling heeft. Daarnaast heeft het merk een nieuwe website en een nieuwe showroom in Eindhoven.

Lois zal niet langer voor- en najaarscollecties produceren maar elke zes tot acht weken met nieuwe items komen. “Dat kunnen we doen omdat we een eigen productiebedrijf hebben”, zegt Blankenstein op Fashionunited.nl. “We zijn een A-merk maar met de snelheid van H&M en Zara.”