AMSTERDAM – Estée Lauder lanceert haar nieuwe gezichtscrème, Revitalizing Supreme Global Anti-Aging Creme, alleen in Europa. De crème is afgesteld op de behoeften van de Europese vrouw.

Uit onderzoek van het merk bleek dat Europese vrouwen vooral huidverzorgingsproducten willen die eenvoudig te gebruiken zijn. Ze hebben ’s ochtends geen zin om zowel een serum als een dagcrème op te smeren. Tegelijkertijd zijn anti-aging crèmes erg populair in Europa.

De nieuwe crème is een alles-in-een product dat verschillende verouderingstekenen tegelijkertijd aanpakt. De crème is gebaseerd op de werking van Nrf2, een eiwit dat in alle lichaamscellen zit en de herstelfuncties van de cellen activeert. Door toevoeging van een extract van zwarte bamboe activeert de crème de Nrf2 eiwitten, waardoor de huid zich herstelt.

Onderzoek

Estée Lauder is afgestapt van het idee om producten overal ter wereld te lanceren. Het merk houdt zich de laatste tijd veel bezig met consumentenonderzoek, om zo in kaart te brengen wat de behoeften zijn van consumenten in verschillende werelddelen. Eerder bracht het merk Wood Mystic uit, een uniseks parfum dat alleen in het Midden Oosten op de markt kwam.

Revitalizing Supreme Global Anti-Aging Creme is vanaf januari 2012 verkrijgbaar en kost 81 euro voor 50 ml.