AMSTERDAM – Modeontwerper Karl Lagerfeld is momenteel bezig met het ontwerpen van een make-up capsulecollectie voor cosmeticaconcern Sephora.

De Duitse couturier ontwerpt voor beautyconcern Sephora, onderdeel van het Franse modehuis Louis Vuitton Moët Hennessy, een make-upcollectie bestaande uit nagellak, oogschaduw en accessoires, zo meldt WWD.

Daarnaast creëert de ontwerper een pluche pop van zijn eigen verschijning en een sneeuwbol met daarin een afbeelding van zichzelf en vlokken van goud.

Alleskunner

Lagerfeld, van nature een van de grootste en bekendste ontwerpers in de modewereld, is sinds de lancering van zijn eerste parfum Karleidoscope eind augustus dit jaar ook een bekende in de beautywereld geworden. Eerder breidde Lagerfeld zijn curriculum vitae al uit door in mei dit jaar drie exclusieve flesjes voor Coca-Cola te ontwerpen.

Verkoop van de beautycollectie start op 6 november in de exclusieve Sephora winkels in Europa en Singapore.