AMSTERDAM – De Amerikaanse Vogue is tijdens de Ad Age Awards uitgeroepen tot tijdschrift van het jaar.

Daarbij verslaat het Amerikaanse blad, onder leiding van hoofdredactrice Anna Wintour, het tijdschrift Vanity Fair en de krant The Economist, die in 2008 de Ad Age Award won.

De top-10 van beste tijdschriften volgens Ad Age omvat titels als The Economist, Time, The New Yorker en Vanity Fair. Deze laatste had het meest winstgevende jaar dankzij de toenemende pagina’s met advertenties, betere digitale inkomsten en een hogere oplage.

Print

Sinds de opkomende digitalisering vreest men voor de advertentiekansen in de printwereld. Er is hoop, zo blijkt. Hoewel de advertentie inkomsten afgelopen periode flink zijn gedaald, verhoogde Vogue haar advertenties met meer dan 9 procent in de periode van januari tot oktober ten opzichte van vorig jaar.

In het septembernummer van de Amerikaanse Vogue stonden dit jaar maar liefst 584 pagina’s aan reclame. De losse verkoop van het nummer steeg met maar liefst 13 procent vergeleken met vorig jaar.