AMSTERDAM – Maandag werd het luxueuze cosmeticamerk Evidens de Beauté gelanceerd in Nederland. Het Frans-Japanse merk weet als eerste anti-aging ingediënten te verwerken in crèmes voor de gevoelige huid.

Evidens de Beauté werd in Japan ontwikkeld door de vooraanstaande cosmeticadeskundige professor Ishibashi, in samenwerking met Charles Edouard Barthes, de oprichter en eigenaar van het merk.

Ishibashi werkte drie jaar aan een cocktail van ingrediënten die anti-agingcrèmes geschikt moesten maken voor mensen met een gevoelige huid. Hij combineerde deze cocktail met Eau de Foux, bronwater uit de geboortestreek van Barthes.

Parfumeurs uit Grasse zijn verantwoordelijk voor de geur van de cosmetica, die ruikt naar rozen, tuberozen en jasmijn.

Carla Bruni

In Japan kreeg met merk na de lancering meteen een cultstatus en in Frankrijk is first lady Carla Bruni een trouw gebruiktster. Tot dusver was het merk alleen te koop bij selecte verkooppunten zoals de Mandarin Oriental Hotels en Bergdorf Goodman in New York.

Vanaf maandag is het merk ook te koop bij tien spa’s en huidinstituten in Nederland. De prijzen liggen tussen de 60 en 314 euro.