AMSTERDAM - Hermès heeft moeite om aan de toenemende vraag van haar klanten te voldoen.

Het Franse modehuis heeft namelijk het eerste halfjaar een nettowinststijging gemaakt van bijna 50 procent, meldt Fashion United. Directeur Patrick Thomas voorspelt dat het label de komende zes maanden niet in staat is om deze indrukwekkende prestatie te handhaven, omdat de voorraad in veel winkels te klein is.

Vooral naar de pret-à-porter modecollecties en de accessoires is veel vraag. Thomas:  “Op dit moment verkopen we tegen de koers die we produceren.” Om aan de vraag te voldoen heeft het modehuis vierhonderd medewerkers aangenomen.

Populariteit in Japan

Oorzaak van de winst is de grote populariteit van het merk in Japan en de Verenigde Staten. “De verkoop in onze winkel is op peil gebleven, zelfs in Japan na de aardbeving en de tsunami”, zei Thomas woensdag tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers.
 
Beroemdheden die vaak gespot worden met een tas van Hermès zijn onder andere Kate Moss en Victoria Beckham.