AMSTERDAM- De kledingmerken G-Star en Adidas zijn een samenwerking aangegaan met de retailorganisatie Gebroeders Coster BV voor een nieuw winkelconcept: een ‘dual-brand store’.

Aan de ene kant van het winkelpand komt een Adidas Original store en aan de andere kant een G-Star Raw gedeelte. In het midden loopt een gele streep ter aanduiding van de ‘neutrale zone’, waar mensen kunnen passen en afrekenen.

“Maar de collecties worden ook gecombineerd. Denk aan een paspop met een jeans van G-Star en sneakers van Adidas”, zegt Harro Morrée van Gebroeders Coster BV. “De merken versterken elkaar binnen het winkelconcept”, aldus Camiel Slaats, commercieel directeur van G-Star.

ColourToColour

Het resultaat van de samenwerking tussen de twee merken is een nieuw winkelconcept, ColourToColour (CTC) geheten, dat Gebroeders Coster BV beheert door middel van een franchiseconcept.

De modemerken gaan niet met elkaar in zee, maar omdat ze allebei een deel van de winkel naar hun smaak in kunnen richten, zullen de drie partijen regelmatig met elkaar overleggen, zo meldt Fashionunited.

De retailorganisatie is van plan begin volgend jaar verder uit te breiden met het concept CTC. Concrete plannen liggen er nog niet. In september opent de eerste winkel in Amstelveen, gevolgd door Amsterdam.