Tommy Hilfiger lanceert golfkledinglijn

AMSTERDAM - Tommy Hilfiger en de Fletcher Leisure Group slaan de handen ineen om samen een golfkledinglijn voor mannen en vrouwen te lanceren.

Hilfiger richt zich met de nieuwe collectie op de golfer in de leeftijdscategorie van 25 tot 40 jaar. De kledinglijn wordt verkocht aan zowel privé als publieke golfclubs en golf- en sportspeciaalzaken. De kledingstukken zijn met zorg ontworpen, naast een goede pasvorm is de kleding stijlvol en geschikt voor het spelen van golf.

“Golf is de ultieme prep levensstijl en wij kijken er naar uit ons label verder uit te breiden,” aldus Tommy Hilfiger tegen WWD.

Thema’s

De collectie bestaat uit vier thema’s: Core, Cape Cod, St. Barth’s en Cape Town. Kledingstukken met het thema St. Barth’s zijn te herkennen aan de opvallende kleuren, terwijl Cape Cod te herkennen is aan gestreepte kledingstukken in pastelkleuren.

De prijzen van de herencollectie variëren van ongeveer 45 euro voor een polo t-shirt tot 85 euro voor bovenkleding. Voor een bermuda en polo uit de damescollectie betaalt men 45 euro en voor gebreide kledingstukken en bovenkleding 85 euro.

Oxford Apparel

Het is niet de eerste keer dat Hilfiger een golfkledinglijn lanceert. In samenwerking met Oxford Apparel lanceerde het Amerikaanse modelabel in 1994 al een golfkledinglijn voor mannen en in 2000 voor vrouwen.

Lees meer over:

NUwerk

Tip de redactie