AMSTERDAM - Het Amerikaanse modetijdschrift Harper’s Bazaar presenteert naar aanleiding van de nieuwe smurfenfilm een editorial met smurfin in de hoofdrol.

Het blauwe tekenfiguurtje is te zien in een fotoreportage en toont accessoires van de modehuizen Louis Vuitton, Lanvin, Dolce & Gabbana en Marc Jacobs. Het blauwe karakter draagt onder andere een paar lange laarzen van Vuitton en een heksenhoed van Lanvin.

“Veel van de ontwerpers waarmee wij werken hebben een goed gevoel voor humor. Zij waren erg enthousiast over het idee en wilden meteen meewerken”, aldus Features/Special Projects Director Laura Brown tegen Fashionista.

Het idee

De fotoreportage moest zo veel mogelijk lijken op een gewone fotoserie met normale modellen. De makers kozen voor een grijze achtergrond, zodat het lijkt alsof de foto's in een studio zijn geschoten. De accessoires zijn individueel gefotografeerd en op het blauwe figuurtje gephotoshopt.

Tekenfiguren

Harper’s Bazaar is niet de eerste die werkt met animatiefiguren. Zo stijlde ontwerper Marc Jacobs Miss Piggy voor een fotoreportage en werkte modefotograaf Terry Richardson samen met Kermit de Kikker.