Pantene dumpt modellen voor actrices

AMSTERDAM - Pantene doet naar eigen zeggen een strategische zet door hun gebruikelijke modellen te vervangen door bekende actrices. Zo zijn zowel Naomi Watts en Eva Mendes gestrikt voor de nieuwe campagne van het merk.

Volgens Julie Marchant-Houle, hoofd marketing bij het overkoepelende bedrijf van het haarmerk, zijn actrices populairder, toegankelijker en relevanter dan modellen.

"De dagen dat we ons afvroegen wat de beautygeheimen van actrices zijn, zijn voorbij. Ze hebben het er continu over. Ze vertellen echte verhalen en consumenten kunnen zich beter aan ze relateren dan aan modellen", aldus Marchant-Houle.

Groeien

Pantene wordt momenteel flink onder de microscoop gehouden, gezien het feit dat de haarmarkt economisch gezien niet hard aan het groeien is. Het merk is momenteel 's werelds grootste op het gebied van haarverzorging en er wordt dan ook verwacht dat de nieuwe richting die het merk opgaat, zal zorgen voor een groei in de haarmarkt.

Marchant-Houle vertelt daarover tegen WWD: "Het is moeilijk om een groot merk te laten groeien, vooral omdat er altijd nieuwe dingen bij blijven komen en de klant altijd op zoek is naar nieuwe favoriete producten. We blijven vernieuwen om voorop te kunnen blijven. Naomi en Eva helpen ons daarbij."

Lees meer over:
Tip de redactie