AMSTERDAM - Donnatella Versace, creatief directeur van Versace, ontwerpt voor het najaar van 2011 een collectie voor H&M.

De collectie blikt terug op het levendige erfgoed van het Italiaanse modemerk met veel leer, prints, kleur en uitbundigheid. De lijn omvat kleding uit de archieven van Versace - in een nieuwe vorm gegoten - voor zoal dames als heren, maar ook een aantal items voor het interieur.

“Ik ben heel enthousiast over onze samenwerking met H&M en om op deze manier hun brede klantenkring te bereiken. De collectie is typisch Versace, en perfect voor H&M en Versace fans wereldwijd”, aldus Donatella Versace.

“Versace is een van de meest belangrijke modehuizen van deze tijd en de collectie voor H&M is alles waar Versace voor staat - flamboyant en glamourous. Donatella Versace heeft voor ons iconische ontwerpen uit de archieven gehaald. Dit is een geweldige, feestelijke samenwerking -perfect voor het aankomende partyseizoen”, aldus Margareta van den Bosch, creatief adviseur van H&M.

Verkrijgbaar

Vanaf 17 november ligt de collectie in de digitale schappen en in de schappen van 300 verschillende H&M winkels wereldwijd. Naast de najaarscollectie, ontwerpt Versace ook een pre-spring collectie, die vanaf 19 januari verkrijgbaar is in de landen met een online shop van H&M.

Eerder werkte H&M al samen met onder andere Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garçons, Jimmy Choo en Lanvin.

Versace voor H&M