AMSTERDAM - De Nederlandse vrouw noemt deodorant, zonnebrand en aftersun als de drie belangrijkste verzorgingsproducten voor de zomer.

Zo blijkt uit onderzoek over beauty in de zomer in opdracht van Etos onder 500 vrouwen tussen de 20 en 49 jaar.

Volgens de Nederlandse vrouw zijn deodorant (85 procent), zonnebrand (85 procent) en aftersun (58 procent) onmisbaar voor de zomer. Ook mascara (52 procent), nagellak (36 procent) en oogschaduw (24 procent) gaan mee in de strandtas. De Nederlandse vrouw vindt verder dat in de koffer van de man minimaal een deodorant (47 procent) en een scheerzeep/mes (26 procent) thuishoren.

Bestedingen

Ruim 16 procent van de ondervraagden geeft 35 euro of meer uit aan zomerse beautyproducten. Een bijna even groot percentage (15 procent) besteedt tussen de 15 en 20 euro.

Hoewel vrouwen in de zomer veel aandacht aan hun uiterlijk besteden, doen ze dat niet om mannen te verleiden. Bijna driekwart van de vrouwen ziet een vakantieromance namelijk niet zitten.