Lancering fair trade campagne 'Shake the World'

AMSTERDAM - Op 16 juni zal Rainbow Collection haar tweede fair trade campagne, Shake the World, inluiden. De organisatie wil daarmee iedereen oproepen bij te dragen aan de zogenaamde Millennium Doelen.

Rainbow Collection is de organisatie achter de WK-hit van vorige zomer: het Oranje kralenarmbandje dat (fair trade) was gemaakt door ambachtsvrouwen in Zuid-Afrika. De 100.000 armbandjes waren in drie weken uitverkocht.

Na deze campagne werd de organisatie overspoeld door nieuwe aanvragen voor de ontwikkeling van fair trade-accessoires met een bijzonder verhaal.

"Dit is voor ons het teken geweest dat we door middel van een positieve campagne en een hip armbandje grootschalige bewustwording kunnen creëren bij een breed publiek. We hebben meteen besloten een nieuwe campagne op te zetten. Deze keer voor de Millennium Doelen," aldus Pieter van der Manden van Rainbow Collection.

Millennium doelen

Shake the World wil mensen zover krijgen zelf bij te dragen aan de Millennium Doelen. Dit zijn de acht doelen die in 2000 door de VN geformuleerd zijn om in 2015 de wereldarmoede gehalveerd te hebben.

"Het zijn heel concrete en vooral belangrijke doelen, maar het is ons opgevallen dat er bij bedrijven en consumenten weinig aandacht aan wordt besteed. We vinden het tijd om de wereld een beetje wakker te schudden," zegt initiatiefnemer Dieuwertje Damen.

Shake the World

De organisatie wil ‘de aarde wakker schudden’ middels een grootschalige bewustwordingscampagne. Met de armbandjes laat je zien dat je de campagne steunt en op de website en Facebook zijn tips en trucs te vinden over hoe je zelf kan bijdragen aan de doelen. Tevens worden elke dag Shaking tweets via Twitter verstuurd.

Daarnaast gaat Shake the World op tour bij verschillende evenementen en festivals; deze zomer onder andere Mysteryland.

Lancering

Het officiële startschot voor de campagne wordt op 16 juni gegeven op het Spui in Amsterdam. Met een mini-optreden van Erick E  worden de eerste 100 armbandjes uitgedeeld aan het publiek.

"Super dat er een jonge en energieke beweging op gang komt om de wereld wakker te schudden voor de Millennium doelen. Muziek straalt positiviteit en energie uit en ik vind het geweldig om op mijn manier bij te dragen aan deze campagne," aldus DJ Erick E.

Tip de redactie