AMSTERDAM - De gemiddelde vrouw spendeert veel tijd aan winkelen, terwijl de meeste mannen het liefst zo min mogelijk tijd aan een shopsessie besteden. Meer dan de helft van de kleding die in een mannenkast hangt, is dan ook door zijn vrouw gekocht.

Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van een Britse modeketen onder 2.000 volwassenen tussen de 18 en 50 jaar, blijkt dat vrouwen 51 procent van de kleding kopen die bij hun partner in de kast hangt.

Mannen zijn zelf voor maar 30 procent verantwoordelijk voor hun kleding. De overige kledingstukken krijgen mannen cadeau van vrienden of familie, zo meldt Daily Mail.

Winkelen

Vrouwen spenderen gemiddeld twee uur per maand, dat is ieder jaar 24 uur of omgerekend 40 dagen van hun leven, aan shoppen van kleding voor hun partner. Mannen spenderen veel minder tijd aan winkelen. Zij benutten slechts 50 minuten per maand, oftewel 16 dagen van hun leven aan winkelen.

Maar liefst 68 procent van de mannen beweert te dragen wat hun vrouw voor ze koopt, alleen maar om haar tevreden te houden. Desondanks geeft 71 procent de voorkeur aan online shoppen boven winkelen in een drukke winkelstraat.