AMSTERDAM - Seksspeeltjes als een vibrator of stimulator zijn inmiddels grotendeels uit de taboesfeer, maar veel vrouwen blijken door gebrek aan een passend aanbod belemmerd te worden in de aanschaf van elegante seksartikelen.

Zo blijkt uit onderzoek van PanelWizard onder ruim vijfhonderd heteroseksuele vrouwen in de leeftijd van 30 tot 45 jaar uit de midden tot hogere sociale lagen van de Nederlandse bevolking.

Bijna 40 procent van de ondervraagden blijkt in het bezit te zijn van een vibrator. Bijna één op de vijf vrouwen geeft aan het seksspeeltje meestal zonder partner te gebruiken, één op de drie gebruikt het samen met de mannelijke partner.

Grote stap

De stap naar de aanschaf van seksartikelen in een winkel blijkt echter voor velen te groot. 70 procent van de ondervraagden geeft aan wel een speeltje te willen kopen, maar het overgrote deel zegt hierin te worden geremd door een gebrek aan een bij hun levensstijl passende, chique webshop.
 
Datzelfde geldt voor de seksartikelen zelf. Zestig procent geeft de voorkeur aan een stijlvolle, elegante vibrator in plaats van een intimiderend, groot exemplaar.

Drake's Erotique

Peter van Diepen, eigenaar van Drake’s Erotique in Amsterdam ziet derhalve een gat in de markt: “Onze winkel en webshop hebben de uitstraling van een juwelier. Wij worden gezien als de Bijenkorf onder de erotische winkels.”

Van Diepen kiest “bewust voor een kwalitatief hoge en chique uitstraling”, maar blijft tegelijkertijd toegankelijk in haar collectie; de vibrators beginnen bij 14,95 euro en lopen op tot de duurste vibrator ter wereld: de 18 karaats goud 'Inez Gold' van 10.000 euro.