
C&A test nieuw winkelconcept
C&A erkent dat het ‘traditionele gezin,’ bestaande uit een man, vrouw en twee kinderen, niet langer de norm is anno 2011. Het warenhuis kiest als nieuwe doelgroep het moderne gezin dat kan bestaan uit homoseksuelen, alleenstaanden en allochtonen. C&A past de nieuwe visie toe in een testwinkel in Hoofddorp.
De vernieuwde C&A is verdeeld in verschillende werelden, met een afdeling voor de twintiger, een afdeling voor de vrouw van 25 jaar met een kind en een afdeling voor de traditionele vrouw van rond de 45 jaar.
Doel hiervan is de winkel overzichtelijker en aantrekkelijker maken. “De werelden zijn verschillend vormgegeven met logo’s en kleurgebruik, zodat de doelgroep zich automatisch aangetrokken voelt tot de omgeving”, aldus C&A directielid Maiko Slegtenhorst tegen Fashionunited.
Betere service
Naast de vernieuwde indeling van het warenhuis introduceert C&A ook verbeterde kassa’s, etalages en ruimere pashokjes. Tevens wordt er meer aandacht besteed aan klantenservice. Medewerkers helpen de klanten bij het passen en hangen de kleding voor de klanten terug.
Volgens Slegtenhorst gaat het bedrijf flink investeren in een aantal producten. “Basics, maar ook modische producten. Bijvoorbeeld een T-shirt voor drie euro." Wanneer C&A het nieuwe winkelconcept toepast in andere filialen in Nederland en Europa, is nog niet bekend. Het nieuwe concept wordt dit jaar nog verder getest.