AMSTERDAM – T-Mobile geeft Youp van ’t Hek gelijk. Er zijn fouten gemaakt bij zijn zoon en de provider heeft de problemen niet goed opgelost. T-Mobile is zich er daarnaast van bewust dat niet alles vlekkeloos verloopt.

Dat meldt de provider dinsdag in een algemene reactie.

Maandag maakte Van ’t Hek bekend binnenkort een website of e-mailadres te starten waar mensen hun slechte ervaringen met helpdesks van grote bedrijven kwijt kunnen.

De cabaretier berichtte vorige week op Twitter over langdurige slechte ervaringen van zijn zoon met telecombedrijf T-Mobile. In NRC Handelsblad wijdde hij zaterdag een column aan het onderwerp. Naar eigen zeggen ontving Van ’t Hek sindsdien enkele duizenden reacties van mensen die zich in de problemen herkenden.

Imagoschade

Volgens een berekening van het onderzoeksbureau Buzzcapture zou Van ’t Hek de afgelopen dagen T-Mobile al enkele tonnen aan imagoschade hebben toegebracht met zijn actie.

Van 't Hek begon zijn digitale tirade tegen T-Mobile toen zijn zoon een probleem kreeg met zijn contract en wekenlang van het kastje naar de muur werd gestuurd. “Daarvoor bieden wij onze excuses aan”, aldus T-Mobile.

Erkenning

“Volgens Youp hadden wij echter niet moeten reageren op zijn tweets, dat duidt volgens hem namelijk op een voorkeursbehandeling. Dat was niet het signaal dat wij wilden afgeven. Wij hebben juist een webcare team dat reageert op meldingen van klanten op internet, positief of negatief.”

“We erkennen dat ook binnen ons bedrijf fouten worden gemaakt. Dat willen wij niet goedpraten en daar doen we wat aan. Concreet betekent dit onder andere dat wij ons de komende periode zullen richten op het verkorten van onze wachttijden en het aanpassen van het toestelreparatieproces."