Debiteurenbeheerder Payt is vanaf volgend seizoen de nieuwe hoofdsponsor van FC Groningen. Dat maakte de huidige nummer negen van de Eredivisie donderdag bekend.

FC Groningen heeft met Payt een contract afgesloten voor twee jaar, met een optie op nog een derde jaar. Het bedrijf volgt Essent op, dat zes jaar op het shirt van de 'Trots van het Noorden' prijkte.

"In de huidige tijd valt het niet mee om een goede en ambitieuze hoofdsponsor aan je te binden als club, we zijn daar niettemin toch in geslaagd", zegt commercieel directeur Robbert Klaver op de site van FC Groningen.

Payt betaalt de bekerwinnaar van 2015 in het eerste seizoen 1,1 miljoen euro en het jaar daarop twee ton meer. Door bonusregelingen kunnen beide jaarbedragen nog oplopen. Het contract met Essent loopt na het huidige seizoen af.

Payt, een Gronings bedrijf dat debiteuren- en incassosoftware levert, was al sponsor van FC Groningen. In 2015 stond het logo van het bedrijf op de rug van het shirt tijdens de halve finale en finale van het bekertoernooi.

Wisselvallig

FC Groningen is bezig aan een wisselvallig seizoen. De ploeg van trainer Ernest Faber speelde in de laatste vijf wedstrijden vier keer gelijk en staat negende met 26 punten uit 21 duels.

Tot dusver werd er zes keer gewonnen, acht keer gelijkgespeeld en zeven keer verloren. Zaterdag gaat FC Groningen op bezoek bij koploper Feyenoord. Het duel in De Kuip begint om 19.45 uur.

Bekijk het programma en de stand in de Eredivisie