Lijsttracker: Welke lijsttrekker bereikt de meeste kijkers?

Hoelang zijn de lijsttrekkers in beeld in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart? En hoeveel kijkers bereiken ze met hun televisieoptreden? 

Sinds 1 januari analyseert NU.nl in samenwerking met Media Distillery alle beelden van NPO 1, 2, 3, RTL 4, RTL Z en SBS 6 op basis van gezichtsherkenning. 

In onderstaande tool zie je hoelang een lijsttrekker sinds 1 januari in beeld is geweest. Ook meten we de impact van de verschillende televisieoptredens. Op basis van de kijkcijfers bepaalt Mediabrands hoeveel kiezers zijn bereikt (aantal minuten in beeld x aantal kijkers). Je kunt in de tool switchen tussen 'aantal minuten in beeld' en 'aantal minuten bekeken'.

Wil jij bij belangrijk nieuws in aanloop naar de verkiezingen een pushbericht ontvangen? Klik dan hieronder (in de NU.nl-app) op de filter 'Verkiezingsalert' en kies Mijn nieuws + pushbericht.

Tip de redactie