Het Servicepunt is vanaf maandag na een succesvolle proefperiode een vast onderdeel van de dienstverlening van de gemeente Utrecht.

De afgelopen maanden was de balie al als proef in de ochtend geopend, maar nu kunnen Utrechters iedere werkdag tussen 9.00 en 17.00 bij het punt terecht met hun vragen.

Het Servicepunt is vooral bedoeld voor de mensen die een vraag hebben over belasting, financiën of onderwijs, maar niet precies weten aan wie ze deze vraag moeten stellen.

Vanaf 1 oktober zijn er één dag per week medewerkers van de Sociale Verzekerings Bank (SVB) en Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) aanwezig. Ook heeft het Servicepunt nu een directe verbinding met de Belastingdienst.

De gemeente Utrecht was al bereikbaar via online kanalen, maar merkte dat sommige Utrechters behoefte hebben aan persoonlijk en direct contact. Het punt zou bijvoorbeeld bewoners met taalproblemen kunnen helpen.

Het afgelopen jaar stonden dagelijks gemiddeld tien tot veertig Utrechters aan de balie. Nu het Servicepunt de hele dag open is, verwachten zij dat het bezoekersaantal zal groeien.