Voor de vijfde dag op rij waren er zondag problemen met de watervoorziening op Station Utrecht Centraal. Zo was er geen koffie te krijgen en waren de toiletten gesloten.

De NS laat weten dat het probleem sinds 16.00 uur zondagmiddag is verholpen.

Ook dit keer was de vorst de aanleiding van de problemen. Zaterdagavond was er hierdoor een lekkage ontstaan waardoor het water moest worden afgesloten. "Loodgieters zijn de hele dag bezig geweest en voor nu lijken alle problemen verholpen", aldus een woordvoerder van de NS.

Reizigers klaagden al over de problemen. "Geen koffie te verkrijgen in de stationshal bij de kiosk. De wc gesloten. Nog steeds waterproblemen Utrecht Centraal. Wanneer wordt het eens opgelost?", aldus één van die reizigers.

De NS gaat samen met spoorbeheerder ProRail maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat deze problemen in de toekomst niet meer plaatsvinden. "Gelukkig hebben we de komende dagen geen extreme vorst meer." Hierdoor kunnen de partijen zich volgens de woordvoerder richten op een duurzame oplossing van het probleem.

Bevriezen

Afgelopen woensdag begon de ellende. Perron 18/19 moesten worden afgesloten omdat het water uit een gesprongen leiding erboven was gaan bevriezen waardoor er een ijsbaan ontstond.

In de nacht van woensdag op donderdag was er weer een leiding gesprongen waardoor het hele station zonder water zat. Er was geen bakje koffie meer te krijgen, en ook de toiletten waren buiten werking. De NS liet toentertijd al weten dat loodgieters druk waren om de problemen te verhelpen, maar ook dat het niet duidelijk was hoe lang de overlast aanhield.