ING verhelpt storing op salarisdag: klanten kunnen weer geld overmaken
Ongeveer de helft van alle ING-klanten had last van de storing, zegt een woordvoerder van ING tegen NU.nl. Ze konden daardoor geen geld overmaken naar andere bankrekeningen.
Betalen in de winkel en online via iDEAL was tijdens de storing wel mogelijk. Klanten konden volgens ING ook zonder problemen inloggen op internetbankieren of in de Mobiel Bankieren-app.
De storing begon volgens Allestoringen.nl rond 8.45 uur. Tegen 12.30 uur was het probleem opgelost.
Op Twitter regende het klachten van ING-klanten die geen geld konden overmaken. Sommigen meldden dat een overschrijving pas bij de derde poging is gelukt.
ING kampte de afgelopen maanden met meerdere storingen. Zo werd de bank op 24 maart door een vergelijkbare storing getroffen. Dat bleef niet onopgemerkt. "ING heeft weer eens storing. Waarom is dit altijd zo rond de 24e?", vroeg een klant zich af op Twitter.
Het is niet bekend wat de storing maandagochtend heeft veroorzaakt.