De problemen waar Thuisbezorgd woensdagavond mee kampte zijn verholpen. Klanten kregen tussen 16.00 uur en middernacht geen bevestiging dat een bestelling was geplaatst, of het lukte ze helemaal niet om eten te bestellen via de bezorgdienst.

De problemen op de Thuisbezorgd-website werden veroorzaakt door een ddos-aanval. Bij zo'n aanval wordt zo veel verkeer tegelijk naar de servers van een website gestuurd dat ze overbelast raken.

"Vervelend dat er in deze tijd nog mensen rondlopen die het leuk vinden om een aanval uit te voeren", reageert een woordvoerder van het bedrijf.

Door de maatregelen rondom het coronavirus zijn alle restaurants dicht. Afhalen en bezorgen mag echter nog wel, waardoor veel restaurants gebruikmaken van bezorgdiensten.

Thuisbezorgd heeft laten weten contactloos te bezorgen om verdere verspreiding van het COVID-19-virus te voorkomen. Bezorgers hebben de instructie meegekregen om aan te bellen bij de klant en de bezorgtas bij de deur achter te laten.