Twitter werkt zijn wereldwijde privacybeleid bij om gebruikers meer informatie te geven over welke data door adverteerders gebruikt kan worden, dat meldt persbureau Reuters maandag. Daarnaast gaat Twitter op een aparte website uitleg geven over hoe ze de gegevens van hun gebruikers beschermen.

Het bedrijf zegt in een blogpost dat ze bezig zijn om systemen te upgraden en privacy in nieuwe producten te integreren. Dat wordt onder meer gedaan door een nieuwe website op te zetten waar gebruikers hun data in kunnen zien en zelf kunnen downloaden. Deze website gaat het Twitter Privacy Center heten.

In het nieuwe privacybeleid wil Twitter transparanter zijn naar gebruikers. Zo wil het bedrijf gebruikers meer informatie geven over welke data door adverteerders wordt gebruikt.

In oktober stelde Twitter vast dat telefoonnummers en e-mailadressen die worden gebruikt voor tweestapsverificatie mogelijk onbedoeld zijn gebruikt voor reclamedoeleinden.

Met deze verandering wil Twitter voldoen aan de California Consumer Privacy Act (CCPA), die vereist dat grote bedrijven consumenten meer controle over hun data geven en transparant zijn in de verwerking daarvan.

De veranderingen worden per 1 januari 2020 van kracht.