Mogelijk zijn er bij de British Airways-hack in september 185.000 meer klanten getroffen dan eerder werd gedacht. Deze groep komt bij de eerder vastgestelde groep van 380.000 mogelijke slachtoffers.

De luchtvaartmaatschappij maakte in september bekend slachtoffer te zijn geworden van een hackaanval, waarbij "persoonlijke of financiële gegevens" waren gestolen. British Airways schrijft donderdag op de eigen website dat het aantal getroffen passagiers wellicht groter is dan gedacht.

British Airways zegt nog eens 185.000 creditcardhouders te vertellen dat hun informatie mogelijk is buitgemaakt. Het gaat daarbij om onder meer namen, adressen en creditcardnummers.

Klanten die mogelijk zijn getroffen, boekten tussen 21 april en 28 juli met een creditcard een vlucht bij de maatschappij. Volgens British Airways is er nog geen bewijs dat er daadwerkelijk informatie is gestolen.

Aanvankelijk meldde het bedrijf dat gegevens van 380.000 mensen waren buitgemaakt. Uit intern onderzoek blijkt nu dat van deze groep 244.000 klanten getroffen waren.

Ook Chinese vliegtuigmaatschappij meldde enorm lek

Woensdag maakte de Chinese vliegtuigmaatschappij Cathay Pacific Airways bekend dat privégegevens van 9,4 miljoen klanten waren gelekt. Daarbij ging het om namen, geboortedata, telefoonnummers en nummers van identiteitskaarten en paspoorten.

Niets zou volgens het bedrijf wijzen op misbruik van de gegevens. Cathay Pacific-directeur Rupert Hogg bood zijn excuses aan en zegt de beveiliging te verbeteren.

Ook is de maatschappij samen met een beveiligingsbedrijf een onderzoek gestart en deed het concern aangifte bij de politie.