'Wereldwijd meer smartwatches dan Zwitserse horloges verscheept'

Er zijn in 2015 voor het eerst meer smartwatches verscheept dan Zwitserse horloges. 

Dat blijkt uit onderzoek van marktanalist Strategy Analytics. 

In het vierde kwartaal van 2015 werden er in totaal 8,1 miljoen smartwatches verscheept. Dat is een groei van 315,6 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, toen dat aantal nog op 1,9 miljoen smartwatches lag. 

De markt voor Zwitserse horloges krimpt juist. In het vierde kwartaal van 2015 werden er in totaal 7,9 miljoen Zwitserse horloges verscheept. Vorig jaar werden er nog 8,3 miljoen horloges verscheept door de Zwitsderse horlogemakers; een krimp van 4,8 procent. 

Apple Watch

Drijvende kracht achter de opkomst van de smartwatches is de Apple Watch, die volgens de marktonderzoeker een marktaandeel van maar liefst 63 procent heeft. Samsung is de op één na grootste fabrikant van slimme horloges, met een marktaandeel van 16 procent.

Review: Zo werkt de Apple Watch

Lees meer over:
Tip de redactie