Samsung staat erom bekend Apple aan te vallen in Amerikaanse reclames. De laatste tijd was het echter stil. In een nieuwe video wordt nu de accuduur van de iPhone op de hak genomen.

Samsung en Apple zijn wereldwijd concurrenten van elkaar, maar zeker in de Verenigde Staten is de strijd hard.

Ten eerste mogen bedrijven elkaar daar in advertenties directer aanvallen en Apple is van oudsher een groot merk op de thuismarkt van het bedrijf.

In de maanden maart, april en mei had Apple een marktaandeel van 41,9 procent, zo blijkt vrijdag uit nieuwe cijfers van Comscore. Samsung moet het doen met 27,8 procent.

Accuduur

In een nieuwe reclame valt de Zuid-Koreaanse fabrikant zijn Amerikaanse concurrent direct aan. In de video is te zien hoe iPhone-bezitters op vliegvelden altijd in de buurt van een stopcontact moeten zijn om hun telefoon op te laden terwijl de accuduur van de Galaxy S5 veel beter zou zijn.

Uit tests van NUtech.nl blijkt overigens dat de S5 inderdaad langer mee gaat. Samsung benadrukt in de reclame ook nog dat de S5 een verwisselbare batterij heeft.

Ook Microsoft heeft er een handje van concurrenten in reclamevideo's belachelijk te maken. Zo nam het eerder Apple, Google en Samsung op de hak.

Bekijk de reclamevideo's van Microsoft

Bekijk de nieuwe reclame van Samsung