HTC heeft naar verluidt de voormalig marketingdirecteur van Samsung overgenomen die medeverantwoordelijk was voor het begin van het succes van de Galaxy-lijn.

Dat meldt Bloomberg op basis van twee anonieme bronnen.

Paul Golden zou voor een proeftijd van drie maanden zijn aangenomen door HTC en moet direct rapporteren aan mede-oprichter en bestuursvoorzitter Cher Wang.

Op zijn Linkedin-profiel schrijft Golden: "Ik heb de marketingbenadering van Samsung getransformeerd wat resulteerde in een ongekende groei van het marktaandeel en een fundamentele verandering in wat consumenten denken van het Samsung-merk."

Marketing

Golden was marketingdirecteur van de Amerikaanse tak van Samsung. Hij werkte daar van 2008 tot 2012, in de periode waarin Samsung de Galaxy-lijn lanceerde en zeer succesvol werd op de smartphonemarkt.

HTC heeft grote problemen met de marketing. De toestellen van het bedrijf worden over het algemeen positief ontvangen, maar verkopen slecht. De afgelopen kwartalen draait HTC zelfs verlies. Het bedrijf gaf eerder al toe meer in te gaan zetten op marketing.

HTC One M8: Uitblinker met slechts één misser

Galaxy S5: Samsung laat concurrentie dichterbij komen