Door een lek in het systeem van drinkwaterbedrijf Brabant Water waren de namen en adressen van alle klanten op basis van postcode in te zien.

De pagina waarmee de informatie op te vragen was, is door het drinkwaterbedrijf inmiddels offline gehaald. 

Brabant Water reageert tegenover NUtech door te zeggen dat de manier waarop die pagina werkte "niet goed" was. NUtech ontdekte de pagina naar aanleiding van een tipgever.

De klantgegevens waren in te zien via een pagina voor het aanvragen van een sms-bericht bij storingen. Na het invullen van een postcode en huisnummer toonde de pagina het volledige adres van de klant, inclusief naam. In geval van klanten met een huurhuis toonde de pagina de naam van de huisbaas of woningcorporatie.

De betreffende pagina was al drie jaar online, en werd volgens Brabant Water al die tijd zo'n negenhonderd keer geraadpleegd. Populair was de functie volgens het drinkwaterbedrijf niet.

Brabant Water levert water aan 1,1 miljoen klanten in Noord-Brabant, het gros van de inwoners van de provincie.

Onlangs was ook informatie van Bezorgbeer-klanten in te zien