Electronicafabrikant HTC brengt dit jaar zijn eerste 'wearable' op de markt. Rond de kerst zal de eerste draagbare gadget van het bedrijf worden gelanceerd.

Dat zegt HTC-voorzitter Cher Wang in een interview met Bloomberg.

"Jaren geleden zijn we begonnen met het bekijken van smartwatches en draagbare gadgets, maar we denken dat we nu weten hoe we de accuproblemen en problemen met lcd-verlichting moeten oplossen", aldus Wang. "Dit zijn problemen waar de klant centraal staat".

Het gaat al tijden niet goed meer met HTC. Het bedrijf heeft al diverse kwartalen te kampen met teruglopende inkomsten, en draaide de afgelopen twee kwartalen zelfs verlies.

Marketing

"We zijn optimistisch over 2014 in vergelijking met 2013", zegt CFO Chang Chialin. Een nieuwe marketingstrategie moet onder meer positieve verandering brengen. Zo werd vorig jaar acteur Robert Downey Jr. aangetrokken voor 12 miljoen dollar om het bedrijf te vertegenwoordigen.

Het bedrijf erkent dat het nooit erg goed is geweest in marketing. "Om heel eerlijk te zijn vinden we marketing nooit erg belangrijk. Dat is erg slecht", aldus voorzitter Wang. Of er ook meer geld voor marketing vrij komt, wil Wang niet zeggen. "Het gaat niet alleen om een groter budget, maar ook om hoe je je publiek bereikt. Je moet slim zijn."

NUtech sprak HTC onlangs over de tegenvallende periode. Lees hier het interview.

Lees onze hands-on met slimme armbanden van LG en Sony

OK Glass: Drie maanden met Googles bril in Nederland