Dick Costolo, CEO van Twitter, erkent dat het sociale netwerk voor sommige mensen te ingewikkeld is en het daarom moet veranderen om meer nieuwe gebruikers te kunnen aantrekken.

Dat vertelt Costolo in een interview tijdens de bijeenkomst PandoMontly.

De directeur van Twitter werd gevraagd naar Snapchat, een chatdienst waar mensen foto's en video's met elkaar kunnen delen die vervolgens weer verdwijnen als ze bekeken zijn.

Snapchat krijgt veel aandacht vanwege het fors groeiende aantal gebruikers en naar verluidt zou onder meer Facebook interesse hebben gehad in een overname. Of dat ook bij Twitter het geval is, wil Costolo niet zeggen.

Simpel

Wel prees hij de eenvoud van de dienst. De technologie staat volgens Costolo bij Snapchat op de achtergrond terwijl de gebruikservaring zo simpel mogelijk wordt gehouden. Hij gaf toe dat Twitter op dat gebied nog wel wat te winnen heeft.

Costolo denkt dat Twitter voor sommige mensen ingewikkeld kan overkomen door het gebruik van onder meer hastags, @replies en andere onderdelen van het sociale netwerk. Hij vertelde volgens Cnet dat het bedrijf beter zijn best moet doen om de complexiteit te verstoppen om zo nieuwe gebruikers over te halen.

Het aantal Twittergebruikers is voor het bedrijf belangrijker dan de omzet per gebruiker. "We hebben een belangrijke doelstelling binnen het bedrijf om alle personen ter wereld te bereiken", vertelde Costolo. Op dit moment heeft Twitter ruim 218 miljoen actieve gebruikers.

Lees ook: De oorsprong, kracht en toekomst van Twitter