KPN is absoluut niet bezig met het opheffen van dochtermerk Hi. Daarover ontstonden donderdag geruchten. Het merk zou te veel kannibaliseren met KPN Mobiel, maar volgens de provider heeft Hi juist grote toegevoegde waarde.

Dat laat Jesper Erikssen, directeur Mobiel bij KPN, desgevraagd weten aan NU.nl.

"Hi is waardevol voor en een toevoeging aan ons aanbod", aldus Erikssen. Hij benadrukt dat Hi zich richt op jongeren en zich zo onderscheidt van KPN Mobiel. "We zullen het merk Hi gewoon blijven gebruiken in Nederland."

All About Phones meldde donderdag op basis van een interne sessie dat Hi te veel zou kannibaliseren met KPN en dat daarom een nieuw plan gemaakt zou moeten worden voor Hi. Als dat plan niet goedgekeurd zou worden door de directie zou het einde van Hi nabij zijn. Erikssen ontkent dat dus.

Een woordvoerder van KPN voegt toe dat er altijd gekeken wordt naar of het aanbod nog aansluit op de doelgroep. Of dat op dit moment zo is, wil de woordvoerder niet zeggen. Een grote verandering bij Hi is dit moment 'niet aan de orde'. KPN bevestigt wel dat er een jaarlijkse interne sessie heeft plaatsgevonden.

Focus

Dat KPN zich alleen nog maar op consumenten zou gaan richten is ook niet waar, aldus KPN. "Ik snap niet waar dat vandaan komt", aldus de woordvoerder. Ook dat er alleen nog gefocust zou worden op tv en mobiel is niet juist. Wel ligt daar meer focus vanwege de uitrol van 4G en de stijging in het marktaandeel op het gebied van televisie.

KPN is echter niet van plan vast internet en vaste telefonie naar de achtergrond te schuiven, belooft de woordvoerder. "We zijn alleen veel meer dan telefonie, we hebben een breed portfolio met tv, koper, glasvezel, 2G, 3G en 4G."

KPN maakte onlangs bekend in nieuwe abonnementen met de lease-constructie te stoppen. Telefoons worden bij een abonnement gewoon weer eigendom van de klant. Het bedrijf stelde toen bij 'andere merken' het leasen wel in stand te houden.